Alfabet Sukcesu reklama i marketing internetowy | Pozycjonowanie stron www

Co to jest pozycjonowanie

Co to jest pozycjonowanie stron (SEO)?

Pozycjonowanie stron czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe.

Agencja reklamowa Alfabet Sukcesu » Pozycjonowanie stron » Co to jest pozycjonowanie stron (SEO)

Pozycjonowanie stron (SEO)

Dlaczego zadając pytanie: co to jest pozycjonowanie stron, najczęściej porównujemy je do SEO (Search Engine Optimization)? Dzieje się tak dlatego, ponieważ są to bliskoznaczne pojęcia, jednak pamiętajmy, że nie są tym samym. O tym czym jest SEO dowiecie się w nadchodzących wpisach, a teraz zajmiemy się tym czym jest pozycjonowanie.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Są to działania wewnętrzne (na stronie) oraz czynności zewnętrzne (poza stroną), które przyczyniają się do wzrostu naszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych np. Google, Bing, Yahoo, Yandex i wiele innych. Wzrost pozycji na dane słowo kluczowe (słowo wpisywane w wyszukiwarce) występuje w organicznych wynikach wyszukiwania zwanymi też naturalnymi. Dzięki takim działaniom możemy znacznie zwiększyć ruch na stronie internetowej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjach słów kluczowych w wyszukiwarce i o czynnikach wpływających na ranking strony, przeczytaj wpis pozycja w Google.

Co to jest pozycjonowanie stron

Jakie są zalety pozycjonowania stron www?

  • zwiększenie widoczności w wyszukiwarce www
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • zwiększenie przychodów w firmie
  • precyzyjniejsze docieranie do grona odbiorców
  • darmowy ruch generowany na stronę

Google Adwords czy pozycjonowanie strony

Obok przedstawiłem przykładowe wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. Pierwszy link został oznaczony kwadratem z napisem REKLAMA, który oznacza, że jest to płatna reklama linków sponsorowanych Google Adwords. Kolejny link nie zawiera oznaczenia reklama, ponieważ jest naturalnym (inaczej zwanym też organicznym) wynikiem wyszukiwania. To właśnie naturalne wyniki wyszukiwania interesują pozycjonerów. Najbardziej pożądane jest zdobycie pozycji w TOP 10 wyszukiwarki internetowej co da większe szanse na zdobycie nowych potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz bardzo szybko pojawić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, wtedy zalecana jest reklama Adwords. Jednak trzeba pamiętać, że po wyczerpaniu budżetu przeznaczonego na kampanię, reklama po prostu znika z wyszukiwarki. Inaczej to wygląda przy zastosowaniu odpowiedniego pozycjonowania czy SEO, które są długofalowymi działaniami. Jeśli ktoś chce być widoczny cały czas i generować darmowy ruch z wyszukiwarki to właśnie te usługi będą najbardziej opłacalne.

Optymalizacja strony www (działania wewnętrzne)

Optymalizacja strony www składa się z wielu czynności wykonywanych przez pozycjonerów. Mają one na celu usprawnienie działania strony oraz wdrożenie poprawnej struktury w kodzie. Przedstawię kilka zabiegów, które warto mieć na uwadze:

  • poprawne stosowanie nagłówków na stronie internetowej
  • poprawne nazywanie plików graficznych na stronie www
  • poprawne stosowanie atrybutów alt
  • odpowiednia ilość tekstu w stosunku do kodu strony
  • bogata i niepowtarzalna treść na stronie
  • również optymalizacja kodu i grafik w celu przyśpieszenia ładowania strony

Przedstawiłem tylko kilka działań, które stosowane są przez pozycjonera. Ten temat rozszerzę w kolejnych wpisach.

Co to pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej (działania zewnętrzne)

Wiemy już co to jest pozycjonowanie strony internetowej, pozostaje nam jeszcze kwestia działań zewnętrznych czyli tych poza stroną. Jest to tak zwane linkowanie do naszej strony.

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne polega na zdobywaniu linków z innych portali (najlepiej powiązanych tematycznie), które będą prowadzić do Twojej strony. Inaczej mówiąc zostawiamy link na czyimś serwisie, który po kliknięciu przekieruje nas do naszej strony.

O co chodzi z pozycjonowaniem lokalnym (regionalne)?

Firmy często nie zdają sobie sprawy, że nie są widoczne w internecie, a ich strony nie generują żadnego ruchu. Pomyślcie ilu potencjalnych klientów może nie pojawić się w naszym lokalnym sklepie! W takim razie o co chodzi z pozycjonowaniem lokalnym? Chodzi o to, aby generować ruch nowych użytkowników na naszą stronę internetową uwzględniając lokalizację, w której prowadzimy restaurację, sklep z ubraniami, punkt naprawy samochodów i wiele innych. Jeżeli weźmiemy za przykład jakiekolwiek miasto (Opole czy Częstochowę), musimy poinformować potencjalnych klientów gdzie znajduje się nasz sklep czy firma. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie regionalne i dotyczy ono uwzględnienia miejsca czy miasta.

Za przykład może służyć:

Mocne i słabe linki

Trzeba wiedzieć o tym, że nie można zdobywać linków z byle jakiej strony. Obecnie jeden właściwy link może być sto razy lepszy niż kilka lub kilkadziesiąt kiepskiej jakości linków (o mniejszej mocy). Zdobywanie linków w nieumiejętny sposób może obniżyć wartość Twojej strony lub prowadzić do nałożenia bana.

Ceny pozycjonowania stron internetowych

Ceny pozycjonowania stron internetowych mogą różnić się diametralnie. Jeśli chodzi o płatności w abonamencie ceny mogą się wahać od 200 zł do nawet 15000 zł.

Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje?

Każda firma ma swoje zasady i sposoby wdrażania usługi pozycjonowania. Trzeba również wziąć pod uwagę ilość pracowników, metodę pozycjonowania, ilością poświęconego czasu dla klienta, zakres wiedzy pracowników, lokalizację firmy pozycjonerskiej oraz stosowane narzędzia wspomagające pozycjonowanie stron. Usługi mogą różnić się od siebie trudnością wykonania. Dodatkowo dochodzi koszt linkowania czy tworzenia stron zapleczowych.

 

 

Wybierz skuteczną agencję interaktywną

Przesycony rynek firm zajmujących się reklamą internetową sprawia, że odnalezienie skutecznej agencji interaktywnej nie jest prostym zadaniem. Pamiętaj jednak, że w momencie kiedy trafisz pod odpowiednie skrzydła, Twój biznes może rozwinąć się na wielką skalę.

Proszę podziel się z innymi informacjami, polub moją stronę.
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments