Chcesz być na bieżąco?
Pozyskuj informacje na Twój email. Sukces przyjdzie z biegiem czasu.
Dlaczego wirtualne asystentki wspierają agencje interaktywne?
Rozwój firm zależy od bardzo wielu czynników. Jednak kiedy pojawia się pierwsza fala sukcesów i rekomendacji, zarówno w przypadku zdalnych zespołów agencji interaktywnych, jak i firm z zespołami stacjonarnymi – zaczynają się pojawiać dodatkowe konieczne inwestycje. Jakie korzyści czerpie klient, kiedy jego agencja współpracuje z wirtualnymi asystentkami?
Rozwój agencji interaktywnych
Wśród naszych czytelników są zarówno osoby związane z branżą usług świadczonych w internecie jak i osoby nowe, które dopiero zapoznają się ze światem biznesu online. Wyjaśnijmy wobec tego, z czym może się wiązać rozwój agencji interaktywnej, z którą podejmiemy współpracę.
Tutaj należałoby wymienić przede wszystkim:
- stały dopływ nowych klientów,
- zapotrzebowanie na świadczenie nowych usług wraz z rozwojem firm klientów i branży,
- to z kolei wiąże się z inwestycją w zdobycie nowych kwalifikacji (kursy dokształcające),
- więcej klientów na poszczególne usługi, to więcej godzin pracy, czyli potrzeba zatrudnienia nowych osób do zespołu,
- zapewnienie nowych osób w zespole również wymaga inwestycji w postaci przeprowadzenia wdrożenia, zapewnienia kursów itd.,
- więcej pracowników, to więcej L4, urlopów i macierzyńskich, czy tzw. „socjali”,
- w przypadku firm działających stacjonarnie to również stworzenie wygodnego miejsca pracy z dostępem do niezbędnego sprzętu, ale też większe opłaty za media itd.
Można tutaj wymienić jeszcze więcej inwestycji, które pojawiają się lawinowo wraz z rozwojem firmy, natomiast główna myśl, którą tutaj chciałam przekazać, jest taka, że wraz z rozwojem agencji interaktywnej, z którą współpracujemy – najprawdopodobniej wzrosną również ceny jej usług. Pomijam tutaj wzrost cen wynikający z sytuacji gospodarczej kraju i inflacji, ponieważ ona występuje w każdej przestrzeni życiowej i biznesowej. Skupiam się natomiast na indywidualnej sytuacji firmy, której zlecamy prowadzenie reklam w internecie, założenie strony internetowej z pozycjonowaniem i wiele, wiele innych.
Dlaczego wybierane są wirtualne asystentki?
Tutaj ponownie pozwolę sobie na ukłon w stronę osób, które jeszcze nie spotkały się z nowym typem zawodów zdalnych.
Wirtualne asystentki i wirtualne project menedżerki to zawody, które pojawiły się wraz z trendem na oderwanie pracy od miejsca jego wykonywania oraz pracy efektywniejszej, w której zyski nie będą bezpośrednio związane z ilością czasu spędzanego na jej wykonywaniu. Spopularyzował tę ideę Tim Ferris, twórca „4-godzinnego tygodnia pracy”.
Co robią wirtualne asystentki dla agencji interaktywnych?
Pamiętajmy, że wirtualne asystentki pracują zwykle jako niezależne firmy. Często jednoosobowe, albo w większym wymiarze – w sieci agencyjnej. W związku z tym, że każda osoba, która wybiera ten zawód, wnosi do własnej firmy swoje unikalne doświadczenie zawodowe i zainteresowania – może specjalizować się w różnych dziedzinach: copywritingu, administracji stron internetowych, tworzeniu kursów na platformach online, obsłudze mediów społecznościowych, ustawianiu kampanii mailowych, automatyzacji i tym podobnych.
Dlaczego agencjom bardziej opłaca się współpraca z WA?
Z perspektywy klienta agencji interaktywnej – możemy mówić wyłącznie o zaletach:
- wirtualne asystentki pracują zdalnie, więc współpraca nie rodzi kosztów związanych z tworzeniem miejsca pracy, co nie blokuje czasu na wykonanie usług,
- WA ma działalność gospodarczą lub rozlicza się przez useme albo inkubator, więc agencja nie opłaca jej składek, ani żadnych innych świadczeń pracowniczych,
- polskich wirtualnych asystentek jest kilkaset w kraju i wiele poza jego granicami, więc zawsze znajdzie się osoba, która szybko wykona zadania dla agencji,
- WA rozlicza się tylko z minut przepracowanych dla agencji (mierzonych time trackerem), więc odpada etatowy model opłat za czas pracy, w którym robimy „kawusię i ciasteczko”, plotki w biurze, przerwy na odpoczynek itd.
To wszystko pozwala utrzymać większą stabilność w polityce cenowej agencji interaktywnej i zrealizować zadania w korzystnym terminie. Pozwala również zaoszczędzić czas klienta, który ma kontakt wyłącznie z przedstawicielem agencji, a usługi wykonywane są przez sprawnie działającą sieć podwykonawców.
Chcesz być na bieżąco?
Pozyskuj informacje na Twój email. Sukces przyjdzie z biegiem czasu.
Czy chcesz docierać do nowych klientów ?