Alfabet Sukcesu reklama i marketing internetowy | Pozycjonowanie stron www

jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

Istnieje wiele źródeł pozyskiwania ruchu na stronę internetową. Najczęściej pożądane jest pozyskanie bezpłatnego ruch z wyszukiwarki Google lub z płatnej reklamy Google Ads.

Agencja reklamowa Alfabet Sukcesu » Reklama w internecie » Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej
jak zwiększyć ruch na stronie

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

Liczba osób odwiedzających witrynę internetową przekłada się często na sukces naszych firm. Na pytanie: jak zwiększyć ruch na stronie www i ponadto osiągnąć zdumiewające wyniki? - szuka odpowiedzi nie jeden właściciel strony. Sto odwiedzin sklepu internetowego miesięcznie to zdecydowanie za mało... W poniższym artykule zawarte jest kilka porad, które pomogą generować o wiele większy ruch w waszych serwisach.

Po pierwsze, Twoja strona musi być odpowiednio przygotowana. Wygląd strony, profesjonalne teksty i inne czynniki, które wpływają na to, żeby osoba chciała na niej zostać, jak również do tej strony powrócić.

Obecnie wiele firm decyduje się na zwiększenie pozycji strony internetowej w wynikach organicznych (naturalnych). Możesz dowiedzieć się więcej wchodząc w przykładowy cennik usługi pozycjonowania stron www.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Ilość wejść na stronę musi się zgadzać. Dla tego pozyskanie dodatkowego ruchu na stronę internetową jest ważne i może odbywać się płatnie lub bezpłatnie. Warto pamiętać, że natężenie ruchu Twojej strony internetowej przekłada się nie tylko na sprzedaż, ale również na pozycje w Google. Dlatego warto korzystać ze wszystkich form jakie są dostępne o ile budżet nas nie ogranicza.

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Czy sezonowość może powodować nawet 90% spadku pozyskiwanych klientów?

Jest to możliwe, dlaczego? Jeżeli ktoś prowadzi działalność, której oferta jest atrakcyjna przez cały rok lub zapotrzebowanie na towar nie spada np. pokarm dla zwierząt lub produkty spożywcze, to ich ruch na stronie internetowej nie zmieni się tak drastycznie. Natomiast co, jeżeli firma zarabia jedynie przez krótki okres czasu? Może być uzależniona od sezonu, pory roku: wiosna, lato, jesień, zima? Świetnym przykładem będą firmy urządzające Sylwestra na rok 2018.

Wykres przedstawia sezonowość frazy „Sylwester 2018”.

Sezonowość sylwester 2018

Musisz pamiętać, że należy działać z wyprzedzeniem przygotowując swoją ofertę na dany sezon. Wcześniejsze działania związane z ruchem na stronie na pewno zaowocują w momencie wzrostu zainteresowania użytkowników w odpowiednim czasie. Prowadząc kampanie reklamowe, które są zależne od sezonowości warto mieć na uwadze popularne serwisy aukcyjne. Wypisałem w innym artykule 5 popularnych portali, na których warto się reklamować by pozyskać klienta.

8 porad jak generować ruch na stronie www

  1. Media społecznościowe

    Udzielaj się w mediach społecznościowych (social media) takich jak: Facebook, Twitter, Linkedin, Google +, Instagram, Pinterest, Snapchat, Reddit. Zostawiaj informacje dotyczące swojej firmy i udzielaj odpowiedzi na pytania pozostawione przez użytkowników. Dobrym sposobem jest pomoc w określonych tematach, a następnie zachęcanie do wejścia w link jaki pozostawisz.

  2. Wejścia z Google Adwords

    Niedawno zmieniono nazwę na Google Ads (linki sponsorowane) i jest to płatna reklama w sieci reklamowej i wyszukiwarkach. Zastanawiasz się jak uzyskać 1000 wizyt do Twojego serwisu www posiadając jedynie 100 zł? Z pomocą przychodzi Google Ads, gdzie opłata pobierana jest po kliknięciu w reklamę. Generowanie wejść dzięki tym reklamom wcale nie musi być drogie (zależne od branży i słów kluczowych jakich chcesz użyć).

  3. Pozycjonowanie stron internetowych

    Temat, którego nie można przeoczyć, ponieważ przewija się on na wielu blogach. SEO można wykonywać samemu (nie jest to zalecane dla osób, które się na tym nie znają). Prawdopodobnie większość zostaje zlecana firmom, które zajmują się tym zawodowo. Są to działania, które mają na celu zwiększenie pozycji w wynikach organicznych (naturalnych) naszego serwisu. Strona internetowa, która zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej na konkretne słowa kluczowe może generować tysiące wizyt. Dowiedz się co to jest pozycjonowanie i jakie są jego zalety.

  4. Współpraca z blogerami

    Owocna współpraca z blogerami, którzy mogą zamieszczać na swoim blogu treści i jednocześnie wskazywać linki, które przekierują na Twoją stronę, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Najlepiej zbadać, czy dany blog generuje jakikolwiek ruch, ponadto, czy tematycznie jest powiązany z Twoją firmą. Blogerzy często pobierają opłatę za takie działanie. Mogą to być kwoty rzędu 100 zł 200 zł i w górę. Istnieje jednak możliwość porozumienia się i podjęcia współpracy w taki sposób, aby nikt nikomu nic nie płacił. Może posiadasz usługi, które zainteresują blogera? Zaoferuj mu zniżkę, a może on odwdzięczy się wpisem, który znacznie zwiększy ruch na Twojej stronie internetowej.

  5. Filmy na Youtube

    Obecnie najpopularniejszą przeglądarką filmów jest Youtube. Statystyki przedstawiają, że ponad jeden miliard osób korzysta z Youtube. 1000000000 to bardzo dużo! Warto zainwestować w krótki filmik, który może pomóc zwielokrotnić wejścia na stronę www.

  6. Blog firmowy

    Posiadanie własnego bloga niosącego odpowiedzi na wiele problemów i zapytań stawianych na co dzień przyciąga całą masę ludzi. Wydaje się, że dzielenie się wiedzą może pozbawić nas pracy, jednak jest zupełnie na odwrót. Najczęściej jest tak, że zostajesz doceniony przez internautę, który właśnie Tobie zleci pracę nad swoimi projektami, gdyż uzna Cię za osobę kompetentną i rzetelną. Użytkownicy mogą dzielić się blogiem w Social Mediach, co dodatkowo zwiększy rozpoznawalność.

  7. Udzielanie się w komentarzach na forach i blogach

    Wiele osób na forach i blogach szuka odpowiedzi na nurtujące go pytania i dlatego właśnie tam warto zaglądać. Odpowiadaj na komentarze użytkowników na blogu czy forum, a następnie kieruj ich do siebie. Nie zawsze jest możliwość pozostawienia linku, to nie znaczy, że nie warto się udzielać. Możesz nazwać profile tak jak Twoja firma, a w profilu umieścić informacje o tym kim jesteś wraz ze swoją stroną.

  8. Płatne reklamy w mediach społecznościowych

    To nie to samo co pisanie komentarzy, chodzi o wyświetlanie konkretnej treści użytkownikom. Atrakcyjne zdjęcie i odpowiednia treść spowodują kliknięcie płatnej reklamy, w rezultacie zadbamy o kolejne wejścia na naszą stronę www.

Generowanie dodatkowego ruchu może być szybkie

Korzystając z płatnych wyników zazwyczaj efekt jest bardzo szybki i przynosi wiele korzyści. Podczas korzystania z tego rozwiązania trzeba pamiętać, że w grę wchodzi wydanie pieniędzy. Korzystne jest zlecanie takiej usługi firmom na zewnątrz, które najlepiej orientują się jak zwiększyć prawdopodobieństwo, że reklama będzie skuteczna i dotrze do odpowiednich grup docelowych.

generowanie ruchu na stronie www

Długoterminowe działania dla pozyskania nowych użytkowników

Usługi takie jak pozycjonowanie stron www, czy szeptanie do użytkowników na forach i blogach zazwyczaj nie przynoszą natychmiastowych rezultatów. Przy takich działaniach trzeba uzbroić się w cierpliwość. Jeżeli napiszesz wysokiej jakości tekst pamiętaj, że w rezultacie może zaowocować on sporą ilością wejść na stronę www. Samo pozostawianie linków też zajmuje sporo czasu, ale umieszczenie ich w wielu miejscach może przyciągnąć potencjalnych klientów. Po upłynięciu odpowiedniego czasu, Twoja strona może zająć TOP 3 wyszukiwarki - jest to pożądany efekt przez wiele firm.

Jak sprawdzić statystyki - ruch na stronie

Najpopularniejszym narzędziem do sprawdzania wejść na portale internetowe jest Google Analytics . Narzędzie generuje przydatne dla właścicieli stron statystyki. Informacje pozyskane z GA można wykorzystać do optymalizacji stron.

Jakie statystyki generuje GA?

  • ile osób odwiedziło Twój sklep internetowy
  • z jakiego źródła pochodzą wejścia
  • kiedy i o której nastąpiło zdarzenie
  • z jakiego urządzenia korzysta osoba odwiedzająca stronę
  • miasto z jakiego zarejestrowano ruch
  • wiele innych....

Jest to tylko parę przydatnych informacji, a samo narzędzie potrafi o wiele więcej. Aby korzystać z GA należy je wcześniej zainstalować. Sam proces nie jest trudny, a w sieci istnieje wiele poradników, które pomogą w instalacji.

Jak sprawdzić ruch na stronie

Podsumowanie

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Istnieje wiele sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Jak chcesz to osiągnąć zależy od budżetu i pomysłów jakie posiadasz. Mam nadzieję, że udało mi się chodź trochę przybliżyć Ci opcje, które zwiększą szanse na sukces Twojej firmy. Konkurencja nie maleje dlatego najlepiej reklamować się w wielu miejscach, w rezultacie Twoja strona może zacząć generować dla Ciebie spory zysk.

Proszę podziel się z innymi informacjami, polub moją stronę.
5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej
Andrzej
1 lipca 2021 10:50

Jak zwiększyć ruch na stronie już wiem, teraz poproszę o artykuł jak pozyskiwać klientów i na co zwracać uwagę przy generowaniu ruchu 😀 dziękuję za artykuł, jak moja firma osiągnie sukces to podeślę jakoś klientów!

Maciej
Maciej
2 lipca 2021 16:00
Reply to  Andrzej

Panie Andrzeju, zachęcam do zapoznania się z narzędziem callback24. Warto wdrożyć narzędzie na stronie i sprawdzić czy przyniesie korzyści w Pana biznesie.